Rudolf Dyrdziński (1897-1918) | Orlę Lwowskie

Przedwojenna fotografia Cmentarza Orląt Lwowskich na Łyczakowie

Mój dziadek, Edward Derdziński walczył o polskość Przemyśla z Ukraińcami w 1918. Był potem odznaczony Gwiazdą Przemyśla (czytaj o tym tutaj). A tymczasem kolejne ciekawe znalezisko! Mamy w dalszej rodzinie obrońcę Lwowa na Cmentarzu Orląt Lwowskich! Podaję fragment mojego drzewa genealogicznego oraz spis poległych, pochowanych na Cmentarzu Orląt Lwowskich: 

Rudolf Dyrdziński (1897-1918) w spisie pochowanych na Cmentarzu Orląt

Metryka Rudolfa, syna Stanisława Dyrdzińskiego i Emilii Wolf


Moim i Rudolfa Dyrdzińskiego wspólnym przodkiem
był Wojciech Dyrda z Bud Łańcuckich

Przypominam, że moi przodkowie linii męskiej w metrykach najpierw nazywali się Dyrda. Na przełomie XVIII i XIX w. w Przeworsku znajdujemy ich jako Dyrdzińskich, a potem część krewnych została Derdzińskimi, a część pozostała Dyrdzińskimi. Dyrdzińscy mieszkali we Lwowie i pod Sanokiem. Tutaj można znaleźć spis pochowanych na Cmentarzu Orląt.

Podoba mi się to, że pewne imiona i nazwiska powtarzają się u mojej galicyjskiej i śląskiej rodziny. Mam przecież śląską babcię, Emilię Wolf (a tu jest Emilia Wolf ze Lwowa). Mam też Rudolfa Wolfa, a tu ojcem Rudolfa Dyrdzińskiego jest Stanisława Dyrdziński - mój tato nazywał się Stanisław Derdziński. 

Komentarze