Moja śląska macierz (H11a)

H11a według SNP Tracker
 
Niedawno zakończyła się kolejna aktualizacja wielkiego drzewa genetycznego ludzkości, które w wersji patrylinearnej nazywa się YFull, a matrylinearnej MTree. Moja mitochondrialna haplogrupa to H11a (wielka rodzina "Heleny").
 
Z drzewa genealogicznego wszystkie moje kobiece przodkinie w linii mtDNA (matrylinearnej) aż po XVIII wiek urodziły się w Szopienicach i ich okolicy, w dawnej wielkiej parafii mysłowickiej:

Małgosia Derdzińska (ur. 1943) < Emilia Wowro < Magdalena Stefańska < Katharine Schulz < Josephe Jaworski < Marianna Maul/Mol < Zuzanna Nowaczonka (ur. XVIII w.)

Moja Macierz to Szopienice, gdzie kiedyś spoczną moje prochy (wszystkie moje przodkinie mtDNA pochowane są na jednym cmentarzu). Ciekawe jakie miałbym nazwisko, gdyby dziedzczenie nazwisk odbywało się w linii matczynej.

Są nowe dane na temat mojej mitochondrialnej (matrylinearnej) przodkini. Kobieta, u której zaszła mutacja H11a żyła zapewne około roku 370 po Chr. gdzieś między Łabą i Odrą (SNP Tracker przesuwa powstanie tej mutacji na epokę brązu). Może wręcz nad Odrą? A wtedy po mamie, jej mamie itd. jestem mega Ślązakiem. Od Silingów do Ślązaków.

Więcej o H11a znajdziesz tutaj: https://www.yfull.com/mtree/H11a/

Nosiciele tej hg to głównie Niemcy, Amerykanie, Włosi, Anglicy, Szwedzi i Szkoci

#DerdzinskiAncestry
 
Choć moją ojczyzną jest Ziemia Przemyska,
to jednak Macierzą Szopienice i stara parafia mysłowicka

 

Komentarze