Twoje życie jest wypadkową poprzedzających Cię istnień...

Moje pochodzenie - kliknij żeby powiększyć

Jestem potomkiem rzymsko-katolickich rzemieślników i drobnomieszczan, rolników i budników. Gdyby pociągnąć tę tabelkę dalej, to w linii Derdzińskich oraz Wolffów zobaczylibyście mistrzów murarskich. Na razie po XVIII wiek nie znalazłem w genealogii ani jednej osoby spoza Kościoła rzymsko-katolickiego, a również ani jednego szlachcica. Etnicznie mam wśród przodków Polaków, Niemców (śląskich Niemców, galicyjskich Głuchoniemców), Czechów, Szeklerów (Sekułów)...

Polecam zrobić sobie taką tabelkę, bo ona najlepiej pokazuje, z jakich tożsamości i etniczności się składasz. Ciekawe jak to u Was wygląda.

Moje geny:

  • Y-DNA: R1a-Y42738* (tę bałtyjską, zapewne jaćwieską haplogrupę powinni mieć teoretycznie wszyscy mężczyźni z mojego rodu)
  • mtDNA: H11a*
  • autosomalnie: Południowa Polska

Komentarze